lördag 18 maj 2013

Del 10: Redovisa projektet

Projektet skulle in den 3e maj, och eftersom under hela den tiden jobbade vi på och skrev rapporten, så skrev vi inte i bloggarna. Vi lyckades lämna in rapporten i tid, och även göra den muntliga presentationen, så nu när allt äntligen är klart, så har vi tid att skriva i bloggarna, så allt som kan skrivas nu är hur allt gick.
 
 

Presentation av den skriftliga rapporten:

Rapporten blev ca 25 sidor lång (inkl. försättsblad, innehållsförteckningar och källhänvisningar), och vi började först med att förklara syftet med projektet, målen och hur planeringen gick till. Därefter följde delarna där vi presenterade all information vi samlat, bearbetat materialen, och redovisade uträkningarna. När vi hade gått igenom all genomförande och insamling, så presenterade vi caféet på ett mer "säljande" sätt (vi låtsades som att vi presenterade idén med caféet inför en långivare). När alla delar var klara, så presenterade vi slut resultaten och redovisade hur vi kom fram till de. Därefter gick vi igenom ifall vi nådde målen, och utvärderade till slut hela projektet.
 

Den muntliga redovisningen:

Blev ca 10-15 min lång, och vi hade gjort en liten förenklad version av den skriftliga rapporten på Powerpoint. Vi utelämnade vissa små detljer, men eftersom vi presenterade inför gruppen, så skulle det ha blivit för långt. Vi presenterade torsdagen den 16/5.

 

Checklista:

·      Innehåller rapporten alla delar? - Japp, vi tog med precis alla delar som vi jobbat med under dessa månader.

     ·      Hur disponerades presentationen? - Vi delade in i flera kapitlar som följde den ena efter den andra, och på så sätt skapades det en röd tråd.
·      Utnyttjas flera sinnen hos dem som lyssnar? - Vi använde både hörseln och synen.
·      Har vi tänkt på det personliga framträdandet? - Egentligen bara lite, eftersom vi hann inte riktigt gå igenom det noga och vi var lite nervösa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar